středa 13. září 2017

Výběr porodnice

Jednou z prvních věcí, kterou jsem si začala zjišťovat po vstřebání prvotního šoku bylo co vše musím zařídit a podstoupit během samotného těhotenství. Asi tou nejzásadnější bylo vybrat si porodnici. Myslela jsem si, že mám jasnou představu kde chci rodit a myslím, že jsem to v minulosti už řekla i kamarádce jen tak mezi řečí, že kdyby náhodou tak k Apolináři.


Proč zrovna tam? Rodila tam má sestra, kamarádka ze střední, rodí tam slavné osobnosti a taky pár blogerek a youtuberek co sleduji. Navíc sama budova je prostě krásná. Jenže!


To samé si samozřejmě myslí víc nastávajících maminek a tak je tam velký nával. Registrovat se musíte už ve 14 týdnu a pak tam dojít ještě osobně na nějakou schůzku. Od kamarádky Ivči jsem dostala instrukce, že pokud nevstanu před sedmou a bleskově nevyplním a následně neodešlu formulář na jejich stránkách tak mám smůlu. Zkrátka kdo dřív přijde... volných lůžek na jednotlivé termíny je pokud se nepletu zhruba pět, což je sakra málo. 
 I přesto jsem to hodlala zkusit a dál hledala recenze a zkušenosti právě od Apolináře. Z jednoho videa jsem se dozvěděla, že Apolinář má špatně vyřešené sociální zařízení, na jednom konci chodby jsou sprchy a na druhém záchody, takže když se má maminka několikrát denně sprchovat a mezi tím si odskočit i na WC tak se dost naběhá. Posledním bodem je pak nadstandard, který vyjde na 1 500,- za noc a přítomnost tatínka na sále 280,- u císařského řezu 1 300,-.


Nakonec mi to doma celé rozmluvili. Hlavními argumenty byla vzdálenost. Přítel zrovna nefandí jízdě po Praze a přiznejme si, že i orientace zde značně pokulhává, musel by mě vézt táta a kdo ví, jestli bude doma až to přijde. Představa, že porodím v autě mě moc neokouzlila a tak jsem celou Prahu vyřadila a soustředila se na okolí. 


Tady si zase moc vybírat nemohu. Je tu Příbram a Tábor, ale to je stejné jako jet do Prahy jen jiným směrem. Zbyla mi tedy jen porodnice přímo tady v Benešově. Na zdejší nemocnici nadává každý druhý a patřím mezi ně i já, ale porodnice je prý vyhlášená a jezdí sem rodit i z Prahy. Samozřejmě, že se najdou i špatné zkušenosti, ale spousta mých prostořekých kamarádek zde odrodilo a problém nebyl žádný, tak jsem si řekla, že nebudu všechna oddělení házet do jednoho pytle a půjdu rodit sem. Registrace stačí až od 35 týdne a probíhá osobně nahlášením na recepci, žádný stres u počítače, kdo dřív vyplní formulář. Sociální zařízení je přímo na pokoji, takže nebudu muset běhat sem tam, účast tatínka u porodu je sice povolena jen u klasického porodu ale za částku 150,-  a nadstandard tu je za noc zpoplatněn částkou 600,-. Nejpodstatnější je ale fakt, že je vzdálená jen 10 - 15 minut od místa bydliště a bez problému sem trefí i nastávající tatínek :-) Jediným mínusem může být předčasný porod před 35 týdnem kdy sice můžete odrodit, ale obratem vás přesunou do Prahy kde jsou lépe na nedonošené děti připraveni. Já ale doufám, že to se mě týkat nebude.



* Ještě než jsem stačila článek uveřejnit, prolétla médii zpráva o skandálu právě Benešovské nemocnice. Přečíst si můžete třeba zde.  V první chvíli jsem zpanikařila a nadávala si proč jsem si netrvala na Praze, ale po uklidnění musím uznat, že miminku se může stát tohle kdekoliv. Jedinou chybou shledávám fakt, pochybení sestry, která se  nevšimla ještě před příjezdem na pokoj, že chlapec nedýchá. Vyšetřování se samozřejmě táhne a pro rodinu je to daleko těžší. Myslím si ale, že kdyby sestra zaznamenala stav chlapce dříve a nevystavila maminku o to většímu šoku, že by se o tom asi ani nepsalo. Je to divný pocit vědět, že se něco v porodnici stalo a část z příběhu je "zásluhou" zaměstnanců ale i tak jsem se rozhodla, že porodnici měnit nebudu. 




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý Váš komentář..